Hälsokontroll

Idag när min klass hade håltimme gick jag, Agnes och Kim fältöversten när vi satt på Donken och tog en glass så ringer plötsligt Kims mobil. Det visar sig vara våran skolsyster som ringer och ber Kim att komma på hälsoundersökning, givetvis så följer jag och Agnes med henne dit. Då ber skolsyster oss att stanna kvar för att också genomgå en kontroll, på den kontrollen visar det sig att jag vuxit tre centimeter sen i sjuan(!) jag är en och 63 nu, sedan visade de sig också att jag har något nedsatt syn på höger öga men inget farligt.

 Förutom hälsokontrollen var vi tvugna att sitta i aulan i hundra år och lyssna på våran rektor. Han pratar lite som Björne i Björnes magasin och är extermt tråkig. Vi missade lite av engelskan så mig går det ingen nöd på, engelska är verkligen inte mitt starka ämne.

 Jag trode att de skulle bli en lätt vecka, men det skulle det tydligen inte för jag har en hel del läxor nu. Jaha det blir väl till att sitta och plugga i kväll när jag kommer hem från stan. Oj nämen kolla klockan nu måste jag rusa iväg till tunnelbanan, jag som hade tänkt att gå ner till stan men jag får väl åka då. Outfit bilden som jag sa att jag skulle lägga ut får vänta tills jag kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (Bara jag som ser:)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0