miste igen

Jag vet att alla hatar när man snackar häst men nu måste jag skriva av mig lite. Jo för tre år sedan så träffade jag en underbar lite krabat tre och ett halvt år gammla stod han på ridskolan, jag blev skötare på honom vi fick nämligen så bra kontakt direkt. Han var mycket speciel inte som andra hästar jag hade träffat. En vecka senare får jag reda på att han har lösa benbitar i benet efter en gammal skada och måste avlivas. Jag miste en mycket bra vän endast ett barn var han. 

   ca ett och ett halvt år senare står en ny stor brun häst i gången, han gnäggar när jag går förbi. Jag stannar och kolla på honom, han var så vacker och jag lovar mitt hjärta slog som om jag nästan var kär. Det var kärleken till en häst, jag står där och bara kollar på honom och sen kommer en tjej fram och frågar om jag vill sköta honom. Detta blir min nya sköthäst och jag kan inte beskriva de som inte många förstår, Kärleken till ett djur, Varenda gång jag kom gnägga han och ja han var som en bebis till mig. Jag skötte honom i två år  och min kärlek bara växte, sen får jag reda på att han ska säljas och jag blir fruktansvärt ledsen, min bästa vän som jag gråtit hos så många gånger ska försvinna. I samma veva blir han halt och kan inte säljas, det går en tid och tillslut säger ridskolan om ingen köper honom snart avlivar de honom. Jag vile ju såklart köpa honom, men de hade vi inte råd med och en dag får jag veta att de är en tjej i stallet som köpt honom. Jag blir ju glad för hans skull, hade inte lust att mista honom på de viset som jag miste min förra sköthäst. Avskedet var det smärtsammaste jag varit med om och än idag (ett drygt halvår senare) sakanar jag honom och jag önskar att jag någon gång får träffa honom igen.

Idag på ridningen får jag en av de nyaste hästarna som jag länge velat testa, den har ju inte riktigt tagit ridskolan med storm och ja de är inte så många som gillar honom. Men de klickade, en liten tröst, de var sista ridlektionen för terminen och jag har hittat en ny vän och en underbar arbetskompis! det gick superbra och ridläraren sa att hon inte sätt honom så fin förut. Tyvärr är han mycket inpopulär men då vill ju ingen ha honom och då får jag honom nästa termin sa mina ridkompisar. Sen säger en stallflicka att han troligtvis inte kommer vara kvar länge till på grund av sin inpopuläritet. Jag Blir så ledsen, äntligen hittar jag någon jag gillar och så rycks han bort från mig lika snabbt som han kom. Om om om jag hade pengar skulle jag köpa honom offra så mycket för honom. Men de är omöjligt, hoppas de inte säljer honom, Jag vet att han kan bli fin ! Snälla !


Häst nummer två, Orion, Föralltid älskad ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (Bara jag som ser:)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0