Aldrig känna så igen ?

Jag kan inte plugga, konsentrationen är usel.
Kanske det beror på att jag har ont i huvet men också på att jag tänker på ridningen.
Jag har gått i den här gruppen ett år nu och den är verkligen underbar.
Alla kompisar jag har fått och Miriam (min ridlärare) är verkligen grymt bra,
sen har vi ju Roksana, min lilla busiga knäppa underbara söt känsliga lilla ponny.
Henne har jag ridit i ca ett år och vi har verkligen utvecklats tillsammans,
i början var jag nervös och hård nu är jag mjuk och lung och hoon lungnar ner sig då.
Nu ska jag lämna allt detta bara för att mitt schema är så dåligt!
Jag slutar 10 minuter innan ridlektionen börjar och det suger.
Jag hade tänkt börja tävla med Roksana till hösten och nu jag vad ska jag göra ?
Mamma säger du kanske ska lägga av med ridningen ett tag !
Aldrig !
Utan ridningen skulle jag inte palla skolan.
När jag är i stallet är det som om alla min beskymmer försvinner,
När sitter på hästryggen känns det som inget kan gå fel.
Ska jag aldrig mer få känna så?

Jag skulle kunna skaffa en BILLIG medryttarhäst/ponny men det gäller att hitta nån.
Jag snacka med en tjej och hennes häst var perfekt
men hon hade den mot nynäshamn så det är långt !  





Aldrig känna detta igen ? ALDRIG !

Älskar hästar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Daglig läsare?

E-postadress: (Bara jag som ser:)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0